30 Ocak 2017’den not

 

83. güne yeni direnişlerin heyecanı ile başladık. Mimar Alev Şahin Düzce’de oturma eylemine başladı. İstanbul’da bugün direnişinin 9. gününde olan Betül Celep’in yanına Emine Sevim de katıldı. Direnişçi sayısı 10 oldu. Daimi destekçimiz Veli Abi ile birlikte 11 kişiyiz.

Alev’in direnişinden haber gelmesini bekledik. Gözaltına alınıp alınmayacağını merak ediyorduk. Saat 13:30’a doğru oturma eyleminden fotoğraflar internete düştü. Yanında iki kişiyle birlikte Düzce’de bir meydanda oturuyordu Alev. Elinde “İşimi İstiyorum” dövizi vardı. Bir süre sonra Emine’nin, Betül’e katıldığını öğrendik. Malatya’dan gözaltı haberini almıştık zaten. Hemen destek dövizlerimizi hazırladık. Semih, Acun ve Veli Abi’yle birlikte bir video çektik. Tüm direnişçileri selamladık.

Benim için son 83 günün en neşeli anları, yeni direniş haberlerinin geldiği zamanlar oldu. Semih’in direnişe katılacağını öğrendiğimde üç gün heyecandan yerimde duramamıştım. Acun, Malatya’dan Erdoğan Abiler, İstanbul’dan Betül, Bodrum’dan Engin… Hepsinde aynı heyecanı duydum. Alev’in direnişi bizi ayrıca mutlandırdı. Direnişe inancı; kendine, mesleğine, Düzce halkına güveni bizi de güçlendirdi. “Düzce’de nasıl olur” diyenler karşısında, saniye tereddüt etmedi. “Ben Düzce halkına yıllarca emek verdim, onların çıkarlarını koruyarak mimarlık yaptım, Düzce halkı mimarına sahip çıkacaktır” dedi. Halkın çıkarları için müteahhitlere kök söktüren, halkın beş kuruş parasını zenginlere peşkeş çekmeyen Düzce’nin mimarı Alev’imiz, şimdi Düzce’nin göbeğinde direnişte. Ona ve tüm direnişçilere bin selam!

Bir abimiz demişti, “Bir mum bile olsa, ışık hiçbir zaman karanlığı görmez. Bir mum bile yol göstermeye yeter.” Bizi böyle diri, böyle heyecanlı, umutlu yapan, karanlığı görmeyen yüreklerimiz. Direnişin, yoldaşça bağlılığın ve inancın olduğu yerde umutsuzluk yeşermiyor.

Nuriye Gülmen
Yüksel’de, insan hakları anıtının önünde bir mum yanıyor. Yönünüzü bu ışığa çevirin, göreceksiniz, karanlığı yarmak bir mumla bile mümkün.

Herkese sevgi ve içten selamlar,

Nuriye Gülmen

83

Bir agabeyden direnen kardeşe not:

“Benim aslan gardasim Cengiz Uğurlu.senden buyuk iki gardasim daha vardi.acliktan olduler acliktan.bu serefsiz duzenden alacakliyim iki gardas hemde.anamiz hep aglardi acliktan olen yavrulari icin.ana cunku.simdi sen ekmegin icin isin icin direniyorsun.ya.ben o kadar mutluyumki anam senin gibi bir yigit dogurmus.yav ekmegine sahip cikamayan neyine sahip cikabilirki.unutma cocuklarimiz icin ekmegine sahip cikacaksin.diren gardas.sen ne guzel gardassin”

