2 Ocak 2017’den not

2-ocak

Direniş ve Ailem

Bir direnişçinin en büyük destekçilerinden biri de ailesi olmalıdır. Ailenin arkanda olması insanın içinin daha rahat olmasına neden olur. Ailem direnişe başlamadan önce eylem yapma kararıma tepki göstersede direnişe başladıktan sonra yanımda olup bana her daim destek oldular. Destekleri bana büyük bir güç verdi ve moral kaynağım oldu.

Direnişimin ilk günlerinden itibaren eşim hep yanımda oldu ve bize yardım etti. Eşim Mardin’ e döndükten sonra o yanımızdayken işlerimizi ne kadar kolaylaştırdığını daha iyi anladık. Emeğine, direncine, yoldaşlığına sağlık.

Annem ziyaretimize gelip yaptığı mercimekli ve patatesli böreklerini ikram etti. Yaptığı lezzetli börekleri büyük bir iştahla arkadaşlarla yedik. Bazı arkadaşların gözleri peynirli börek aramıştı ama annem peynir yemediğimi bildiği için hiç peynirli börek yapmamıştı. Arkadaşlarımızla sohbetimiz ve direnişimizin birleştiriciliği annemin hoşuna gitti. Direnişimizin güzel ortamıyla tanışınca bir nebze de olsa içi rahatlamıştı.

Annannem ve dedem de direnişimizi ziyarete geldi. İhtiyaçlarımızı ve isteklerimizi sordular. Annannemin yaptığı mayasız ekmeği ve tereyağı gücümüze güç kattı. Mehmet abinin gözü tereyağında kaldı farkındaydım. Daha sonra bana tereyağı siparişinde bulundu.

Aile dostlarımız da direnişimizi ziyaret ettiler. Birçoğunu direniş alınında tanıdım Almanya’ dan gelen Ali Ekber dedeye, Eskişehir’den gelen Önder amcaya, Ankara’da yaşayan Ali abiye ve ismini saymayı unuttuğum diğer kişilere çok teşekkür ediyorum.
Yılbaşı için Esra ile Eskişehir’e gittiğimizde ailemizle birlikte vakit geçirdik. Tepkileri, destekleri ve davranışları direncime direnç, umuduma umut kattı. Korkular ve kaygılar ailemde her zaman vardı ama düşüncelerime ve yaptıklarıma saygı duymaları beni gerçekten mutlu ediyor. Aileme; düşüncelerime ve mücadeleme saygı duydukları için teşekkür ediyorum.

Bugün alanda Ahmet Şık’ ın tutuklanmasıyla ilgili bir açıklama yaptık. Hazırladığımız dövizi de kendi dövizlerimizin yanına astık. Ahmet Şık’ın kardeşi Bülent abi bize desteklerini sundu ve yaptığımız sahiplenmeden dolayı bize sevgilerini, selamlarını iletti. Ülkemizin Ahmet Şık gibi yaptıklarını savunan, düşüncelerinin arkasında dik bir şekilde durabilen aydınlara ihtiyacı var. Gerçekleri söylemek suç değildir.

‘Kaldır başını kan uykulardan
Böyle yürek böyle atardamar
Atmaz olsun
Ses ol ışık ol yumruk ol
Karayeller başına indirmeden çatını
Sel suları bastığın toprağı dönüm dönüm
Alıp götürmeden büyük denizlere
Çabuk ol’

Hepinizi büyük ailemin direnci ve umuduyla kucaklıyorum.
Kendinize has bakın…Semih Öğretmen

