15 Kasım’dan not

Direniş Güncesi (7. Gün) ve Çağrı

“Acının bağrından 
mavi bir çelik gibi fışkıran öfke 
dünyayı değiştirecektir mutlaka 
Yani hayat 
kendini yeniden yaratacaktır 
ona sahip çıkan ellerde 
ve bu yüzden öfke 
sevda gibidir kimilerinde”

Çok öfkeliyim. Saniyeler içinde gözaltına alındım bugün. Tek söz bile çıkmadı ağzımdan. “Açığa alındım. İşimi İstiyorum!” yazılı dövizimi açar açmaz saldırdılar. Çekim yapan gazetecileri uzaklaştırmaya çalıştılar. Basından olmayan, çekim yapan bir arkadaşı da gözaltına aldılar.

Yine gözaltı işlemi yapmadılar. Yakalama işlemi yapıp Kabahatler Kanunundan para cezası kestiler. Buna rağmen çekim yapan arkadaşın kamerasına el koyup görüntüleri sildiler. Evet, kamera babalarının malıymış gibi, görüntüleri sildiler. Tartıştık ama nafile.

Suçları tarihsel. Emekçiye, hakkını arayana, adalete düşmanlar. Ve kamera kayıtlarını yok ederek suçlarını silemeyecekler. Bu tutumları kimin gerçekten suç işlediğini gösteriyor aslında. Güya suç işlediğimiz için emniyete götürülen biziz. Ama olan biteni saklamaya çalışan onlar. Kendilerine bile açıklayamıyorlar, elinde “İşimi İstiyorum!” yazılı döviz olan birini, hiçbir şey yapmadan gözaltına almayı. Ama işleri bu. Herkes kendi meşrebince görevini yerine getiriyor.

Bugünkü “kapatılmam” şiddetli geçti. Çok saldırgan ve gergindiler. “Her gün seninle mi uğraşacağız” diyorlar. “Uğraşmak istemiyorsanız, gözaltına almayacaksınız” diyorum ben de. “Ben bayılmıyorum her gün gözaltına alınmaya. İşimi İstiyorum”.

Dev-Lis’lilerin benim ardımdan Yüksel’de yaptıkları “Öğretmenime Dokunma! Nuriye Gülmen Yalnız Değildir!” eylemini emniyette gördüm. Çok mutlu oldum, tarifsiz. Bir süre sonra gözaltına alındıkları haberi düştü. Videoyu akşam izleyebildim. İki kişi için yine dünya kadar çevik getirmişler. Yine bir dünya nümayiş. Çekim yapmak isteyen gazeteci Can Özen’i de gözaltına almışlar. Ayrıca görüşeceğim hepsiyle ama buradan da selamlayayım, İşleri elinden alınan, meslek onurları saldırıya uğrayan tüm öğretmenler ve akademisyenler adına: Var olsunlar!

Öfkem gelip geçici bir duygu değil. Halklara karşı işlenmiş suçların doğurduğu, tarihe yaslanan bir duygu: “Acının bağrından mavi bir çelik gibi fışkıran”. Sevdam da öyle. Acıyla yoğrulmuş yaşamlarıyla tüm dünya halklarına, halkların yarattığı değerlere sevdalıyım. Bugün, öfkemi de sevdamı da büyütenler var. Sevdamızı büyütenlere bin selam!

nuriyegulmendireniyor.wordpress.com adresi güncellendi. “Basından” sekmesinde eylemin başından beri çıkan bütün haberler var. Taleplerimi, günceleri, çağrıları vs. de bulabilirsiniz bu adreste. Bugün Gazete Duvar’la röportaj yaptık. Doktoraya başladığım gibi birkaç yanlış bilgi dışında iyi düzenlenmiş bir röportaj olmuş, iş güvencesi meselesine yaptığım vurguyu da atlamamışlar. Hacı Bişkin’e teşekkürler.

Yarın yine direniş alanımdayım. Belki karşılaşırız. Selamlar!

Nuriye

Akademisyen Nuriye Gülmen, direnişinin 6. gününde tekrardan gözaltına alındı. Nuriye ile birlikte çekim yapan Birgün’den bir arkadaş daha emniyette tutuluyor. Yüksel caddesinde “Nuriye Gülmen Yalnız Değildir” diyerek oturma eylemi yapan DEV-LİS’liler ve gazeteci Can ÖZen gözaltına alındı.

Diğer Eğitim ve Bilim Emekçisi olan Acun Karadağ öğretmen de eyleminin 2. gününde 2. defa gözaltına alınmıştır.15-kasim**Fotograf Seyri Sokak’tan alınmıştır.

Gözaltına alınan tüm dostlarımız serbest…

Bir Cevap Yazın

